Skoda już teraz zapowiada dalsze rozwijanie gamy modelowej Octavii – możliwe, że w drugiej połowie 2026 roku zobaczymy wersję plug-in hybrid (PHEV) z większym zasięgiem elektrycznym. Marka bada również opcję wprowadzenia w pełni elektrycznej wersji Octavii, choć raczej jako osobny model w rodzinie EV. Zmiany technologiczne i oczekiwania rynku sprawiają, że Octavia z roku na rok ewoluuje z klasycznego auta rodzinnego w nowoczesną, wszechstronną platformę mobilności dla różnych grup użytkowników.
🔄 Nowy design: odświeżony grill, smuklejsze reflektory LED Matrix, nowoczesne zderzaki i kolory – Octavia wygląda dojrzalej i bardziej dynamicznie.
🎛️ Lepsza ergonomia wnętrza: powrót fizycznych przycisków, większy ekran dotykowy, nowe tapicerki i komfortowe fotele z opcją masażu.
📱 Technologiczny krok naprzód: system infotainment z OTA, asystent głosowy po polsku, head-up display i nowoczesne systemy wsparcia kierowcy.
🌱 Silniki bez diesla: wyłącznie jednostki benzynowe z miękką hybrydą (mHEV), DSG już w niższych wersjach, RS z napędem 4x4 i 265 KM.
🚗 Praktyczne nadwozie: liftback z ponad 600 l bagażnika, poprawione wygłuszenie, przestrzeń i funkcjonalność na wysokim poziomie.
💰 Atrakcyjna cena względem konkurencji: od ok. 115 tys. zł, dobre wyposażenie standardowe, korzystny stosunek jakości do ceny.
🧠 Idealna do firmy i na co dzień: uniwersalna, funkcjonalna, a jednocześnie nowoczesna – trafia w potrzeby szerokiej grupy odbiorców.
Największą rewolucją pod maską jest zniknięcie silników wysokoprężnych – Skoda całkowicie wycofała diesla z oferty Octavii. W zamian oferowane są silniki benzynowe z technologią miękkiej hybrydy (mHEV), które zapewniają lepszą efektywność spalania i niższą emisję CO2. Wariant 1.5 TSI EVO2 z instalacją 48V dostępny jest w wersji 115 KM i 150 KM, a wersja RS otrzymała nowy 2.0 TSI o mocy 265 KM z napędem 4x4. Skrzynie biegów DSG dostępne są teraz już od środkowej wersji wyposażenia. Choć nie ma pełnej hybrydy ani wersji plug-in (PHEV), marka zapowiada rozwój tych układów napędowych w osobnych modelach.
Cennik nowej Octavii liftback zaczyna się od około 115 000 zł za podstawową wersję z silnikiem 1.5 TSI i manualną skrzynią. Wersja Style oferuje już sporo systemów wspomagających i lepsze materiały, natomiast Sportline i RS to propozycje dla kierowców szukających stylu i osiągów. Warto zauważyć, że Octavia, mimo wzrostu cen, nadal wypada korzystnie na tle konkurencji – zwłaszcza biorąc pod uwagę przestronność, jakość wykonania i niskie koszty eksploatacji. Konkurenci tacy jak Peugeot 508, Hyundai i40 czy Toyota Corolla oferują zbliżone możliwości, ale Octavia wciąż wygrywa stosunkiem ceny do jakości.
Pierwsze recenzje motoryzacyjnych redakcji oraz użytkowników wskazują na dużą poprawę w zakresie obsługi wnętrza, wyciszenia kabiny oraz jakości wykonania. Doceniane są powrót do klasycznych przycisków, nowe materiały oraz komfort foteli. Pochwały zbiera także nowy system infotainment oraz lepsze działanie asystentów jazdy. Z drugiej strony pojawiają się głosy zawodu związane z rezygnacją z silników diesla, szczególnie wśród osób pokonujących duże przebiegi. Ogólny odbiór modelu jest jednak bardzo pozytywny, a Octavia nadal uważana jest za wzorzec w swojej klasie.
Więcej o nowej Skodzie Octavii możesz zobaczyć w poniższej prezentacji kanału na Youtube "Autowizja"
Wraz z premierą nowej Octavii 2025, importerzy oraz firmy leasingowe przygotowały atrakcyjne oferty finansowania. Dostępne są zarówno klasyczne formy leasingu operacyjnego z wykupem, jak i wynajem długoterminowy obejmujący serwis, ubezpieczenie oraz auto zastępcze. W wielu przypadkach możliwy jest leasing bez wpłaty własnej, a miesięczna rata dostosowana do wersji silnikowej i wyposażenia pozwala zachować płynność finansową firmie. Popularność zyskują również pakiety dedykowane dla JDG, mikroprzedsiębiorstw i sektora e-commerce. Skoda aktywnie promuje również tzw. finansowanie ekologiczne dla modeli z napędem mHEV, oferując preferencyjne warunki.
Nowa Octavia 2025 to także aktualizacja technologiczna. Wprowadzono nowy system infotainment z funkcją bezprzewodowej aktualizacji (OTA) oraz ulepszonym sterowaniem głosowym – teraz dostępne w języku polskim. Asystent jazdy Travel Assist został rozbudowany o lepsze rozpoznawanie znaków drogowych oraz predykcyjne utrzymywanie pasa ruchu. Pojawiły się nowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak bardziej zaawansowany system awaryjnego hamowania z detekcją pieszych i rowerzystów, a także opcjonalny wyświetlacz head-up. Dzięki integracji z aplikacją Skoda Connect właściciel może zarządzać wieloma funkcjami auta zdalnie – od klimatyzacji po zamki i diagnostykę. Dodatkowo Octavia może teraz parkować w pełni automatycznie, co docenią użytkownicy w miastach
Nowa Skoda Octavia Liftback 2025 przeszła gruntowny facelifting, który podkreśla nowoczesność modelu, nie tracąc przy tym klasycznego, funkcjonalnego charakteru. Przód samochodu został przeprojektowany: pojawił się nowy grill o ostrzejszych krawędziach, który lepiej wpisuje się w aktualną linię stylistyczną marki. Reflektory LED Matrix drugiej generacji są teraz jeszcze cieńsze i bardziej precyzyjne, co znacząco poprawia widoczność nocą. Zmieniono również zderzaki oraz dodano nowe kolory nadwozia, które nadają Octavii bardziej dynamiczny i wyrazisty wygląd. Wzory felg uległy modernizacji – teraz są bardziej sportowe i aerodynamiczne. W tylnej części zauważymy delikatnie przeprojektowane światła oraz zaktualizowane logo. Całość zyskała subtelny, ale zauważalny powiew świeżości, który może przyciągnąć zarówno dotychczasowych użytkowników, jak i nowych klientów.
Jedną z największych zmian w Octavii 2025 jest nowy system obsługi kokpitu. Skoda wsłuchała się w głosy klientów i przywróciła fizyczne przyciski do podstawowych funkcji klimatyzacji i radia – co znacząco poprawia ergonomię. Ekran centralny urósł do 10 lub nawet 13 cali (w wyższych wersjach), a cyfrowe zegary przed kierowcą oferują teraz więcej opcji personalizacji. Nowa kierownica z płaskim dołem, udoskonalone podświetlenie ambientowe oraz lepszej jakości materiały tapicerskie sprawiają, że wnętrze jest bardziej komfortowe i eleganckie. Ulepszono także fotele – są teraz bardziej wyprofilowane, a w wersjach wyższych oferują masaż. Pod względem przestrzeni pasażerowie nadal mogą liczyć na jeden z największych bagażników w klasie oraz dużo miejsca na nogi – to znak firmowy Octavii.
Octavia tradycyjnie występuje w dwóch wersjach nadwozia: liftback i kombi. Liftback oferuje dynamiczniejszą linię nadwozia i nieco niższy próg załadunku, co może być zaletą w codziennym użytkowaniu. Bagażnik o pojemności ponad 600 litrów pozostaje jednym z największych w klasie, a po złożeniu siedzeń możliwości przewozowe są imponujące. Kombi natomiast lepiej sprawdzi się u rodzin i osób podróżujących z większym bagażem – oferuje więcej przestrzeni i akcesoriów transportowych. W obu wariantach poprawiono wygłuszenie kabiny oraz uszczelnienia drzwi, co przekłada się na wyższy komfort jazdy.
Lease4Less
Website create by JMS The First