Co dalej z Octavią? Perspektywy rozwoju

 

Skoda już teraz zapowiada dalsze rozwijanie gamy modelowej Octavii – możliwe, że w drugiej połowie 2026 roku zobaczymy wersję plug-in hybrid (PHEV) z większym zasięgiem elektrycznym. Marka bada również opcję wprowadzenia w pełni elektrycznej wersji Octavii, choć raczej jako osobny model w rodzinie EV. Zmiany technologiczne i oczekiwania rynku sprawiają, że Octavia z roku na rok ewoluuje z klasycznego auta rodzinnego w nowoczesną, wszechstronną platformę mobilności dla różnych grup użytkowników.

 

Podsumowanie – czy warto kupić nową Skodę Octavię Liftback 2025?

 

🔄 Nowy design: odświeżony grill, smuklejsze reflektory LED Matrix, nowoczesne zderzaki i kolory – Octavia wygląda dojrzalej i bardziej dynamicznie.

🎛️ Lepsza ergonomia wnętrza: powrót fizycznych przycisków, większy ekran dotykowy, nowe tapicerki i komfortowe fotele z opcją masażu.

📱 Technologiczny krok naprzód: system infotainment z OTA, asystent głosowy po polsku, head-up display i nowoczesne systemy wsparcia kierowcy.

🌱 Silniki bez diesla: wyłącznie jednostki benzynowe z miękką hybrydą (mHEV), DSG już w niższych wersjach, RS z napędem 4x4 i 265 KM.

🚗 Praktyczne nadwozie: liftback z ponad 600 l bagażnika, poprawione wygłuszenie, przestrzeń i funkcjonalność na wysokim poziomie.

💰 Atrakcyjna cena względem konkurencji: od ok. 115 tys. zł, dobre wyposażenie standardowe, korzystny stosunek jakości do ceny.

🧠 Idealna do firmy i na co dzień: uniwersalna, funkcjonalna, a jednocześnie nowoczesna – trafia w potrzeby szerokiej grupy odbiorców.

black audi a 4 on road
parked white BMW coupe

Nowa gama silnikowa – bez diesla, z miękką hybrydą

 

Największą rewolucją pod maską jest zniknięcie silników wysokoprężnych – Skoda całkowicie wycofała diesla z oferty Octavii. W zamian oferowane są silniki benzynowe z technologią miękkiej hybrydy (mHEV), które zapewniają lepszą efektywność spalania i niższą emisję CO2. Wariant 1.5 TSI EVO2 z instalacją 48V dostępny jest w wersji 115 KM i 150 KM, a wersja RS otrzymała nowy 2.0 TSI o mocy 265 KM z napędem 4x4. Skrzynie biegów DSG dostępne są teraz już od środkowej wersji wyposażenia. Choć nie ma pełnej hybrydy ani wersji plug-in (PHEV), marka zapowiada rozwój tych układów napędowych w osobnych modelach.

 

Ceny, wersje i konkurencja

 

Cennik nowej Octavii liftback zaczyna się od około 115 000 zł za podstawową wersję z silnikiem 1.5 TSI i manualną skrzynią. Wersja Style oferuje już sporo systemów wspomagających i lepsze materiały, natomiast Sportline i RS to propozycje dla kierowców szukających stylu i osiągów. Warto zauważyć, że Octavia, mimo wzrostu cen, nadal wypada korzystnie na tle konkurencji – zwłaszcza biorąc pod uwagę przestronność, jakość wykonania i niskie koszty eksploatacji. Konkurenci tacy jak Peugeot 508, Hyundai i40 czy Toyota Corolla oferują zbliżone możliwości, ale Octavia wciąż wygrywa stosunkiem ceny do jakości.

 

Opinie użytkowników i pierwsze testy

 

Pierwsze recenzje motoryzacyjnych redakcji oraz użytkowników wskazują na dużą poprawę w zakresie obsługi wnętrza, wyciszenia kabiny oraz jakości wykonania. Doceniane są powrót do klasycznych przycisków, nowe materiały oraz komfort foteli. Pochwały zbiera także nowy system infotainment oraz lepsze działanie asystentów jazdy. Z drugiej strony pojawiają się głosy zawodu związane z rezygnacją z silników diesla, szczególnie wśród osób pokonujących duże przebiegi. Ogólny odbiór modelu jest jednak bardzo pozytywny, a Octavia nadal uważana jest za wzorzec w swojej klasie.

 

Więcej o nowej Skodzie Octavii możesz zobaczyć w poniższej prezentacji kanału na Youtube "Autowizja"

 

 

Finansowanie i leasing Skody Octavii 2025

 

Wraz z premierą nowej Octavii 2025, importerzy oraz firmy leasingowe przygotowały atrakcyjne oferty finansowania. Dostępne są zarówno klasyczne formy leasingu operacyjnego z wykupem, jak i wynajem długoterminowy obejmujący serwis, ubezpieczenie oraz auto zastępcze. W wielu przypadkach możliwy jest leasing bez wpłaty własnej, a miesięczna rata dostosowana do wersji silnikowej i wyposażenia pozwala zachować płynność finansową firmie. Popularność zyskują również pakiety dedykowane dla JDG, mikroprzedsiębiorstw i sektora e-commerce. Skoda aktywnie promuje również tzw. finansowanie ekologiczne dla modeli z napędem mHEV, oferując preferencyjne warunki.

silver sports coupe on asphalt road

Technologia i systemy wsparcia kierowcy

 

Nowa Octavia 2025 to także aktualizacja technologiczna. Wprowadzono nowy system infotainment z funkcją bezprzewodowej aktualizacji (OTA) oraz ulepszonym sterowaniem głosowym – teraz dostępne w języku polskim. Asystent jazdy Travel Assist został rozbudowany o lepsze rozpoznawanie znaków drogowych oraz predykcyjne utrzymywanie pasa ruchu. Pojawiły się nowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak bardziej zaawansowany system awaryjnego hamowania z detekcją pieszych i rowerzystów, a także opcjonalny wyświetlacz head-up. Dzięki integracji z aplikacją Skoda Connect właściciel może zarządzać wieloma funkcjami auta zdalnie – od klimatyzacji po zamki i diagnostykę. Dodatkowo Octavia może teraz parkować w pełni automatycznie, co docenią użytkownicy w miastach

a close up of the front of a car
10 lipca 2025

Nowa Skoda Octavia Liftback 2025 – co się zmieniło względem poprzednika?

Odświeżony design – nowoczesność i charakter

 

Nowa Skoda Octavia Liftback 2025 przeszła gruntowny facelifting, który podkreśla nowoczesność modelu, nie tracąc przy tym klasycznego, funkcjonalnego charakteru. Przód samochodu został przeprojektowany: pojawił się nowy grill o ostrzejszych krawędziach, który lepiej wpisuje się w aktualną linię stylistyczną marki. Reflektory LED Matrix drugiej generacji są teraz jeszcze cieńsze i bardziej precyzyjne, co znacząco poprawia widoczność nocą. Zmieniono również zderzaki oraz dodano nowe kolory nadwozia, które nadają Octavii bardziej dynamiczny i wyrazisty wygląd. Wzory felg uległy modernizacji – teraz są bardziej sportowe i aerodynamiczne. W tylnej części zauważymy delikatnie przeprojektowane światła oraz zaktualizowane logo. Całość zyskała subtelny, ale zauważalny powiew świeżości, który może przyciągnąć zarówno dotychczasowych użytkowników, jak i nowych klientów.

 

Wnętrze z poprawkami, na które czekali klienci

 

Jedną z największych zmian w Octavii 2025 jest nowy system obsługi kokpitu. Skoda wsłuchała się w głosy klientów i przywróciła fizyczne przyciski do podstawowych funkcji klimatyzacji i radia – co znacząco poprawia ergonomię. Ekran centralny urósł do 10 lub nawet 13 cali (w wyższych wersjach), a cyfrowe zegary przed kierowcą oferują teraz więcej opcji personalizacji. Nowa kierownica z płaskim dołem, udoskonalone podświetlenie ambientowe oraz lepszej jakości materiały tapicerskie sprawiają, że wnętrze jest bardziej komfortowe i eleganckie. Ulepszono także fotele – są teraz bardziej wyprofilowane, a w wersjach wyższych oferują masaż. Pod względem przestrzeni pasażerowie nadal mogą liczyć na jeden z największych bagażników w klasie oraz dużo miejsca na nogi – to znak firmowy Octavii.

 

Liftback kontra kombi – wybór dla każdego

 

Octavia tradycyjnie występuje w dwóch wersjach nadwozia: liftback i kombi. Liftback oferuje dynamiczniejszą linię nadwozia i nieco niższy próg załadunku, co może być zaletą w codziennym użytkowaniu. Bagażnik o pojemności ponad 600 litrów pozostaje jednym z największych w klasie, a po złożeniu siedzeń możliwości przewozowe są imponujące. Kombi natomiast lepiej sprawdzi się u rodzin i osób podróżujących z większym bagażem – oferuje więcej przestrzeni i akcesoriów transportowych. W obu wariantach poprawiono wygłuszenie kabiny oraz uszczelnienia drzwi, co przekłada się na wyższy komfort jazdy.

Sprawdź więcej przydatnych informacji

Czym jest leasing operacyjny i jak działa? Leasing operacyjny to popularna forma
Posiadanie samochodu w firmie to nie tylko wygoda, ale również szereg obowiązków
Leasing w 2025 – kontekst zmian i czego dotyczą nowe przepisy Rok

Lease4Less

Website create by JMS The First